FP dual

La formació professional Dual fa referència a la modalitat d'ensenyament professional que combina els processos d'ensenyament i aprenentatge a l'empresa i a l'Institut.

Objectius

  • Aprendre treballant, treballar aprenent
  • Establir una major vinculació i corresponsabilitat entre els centres i empreses
  • Oferir estímuls positius a l’alumnat i les empreses
  • Millorar la formació, la qualificació i el desenvolupament personal

Beneficis de l’FP dual

Per a les empreses

  • Millora de la qualificació professional del personal
  • Increment de la competitivitat de l’empresa
  • Contribució a la política de responsabilitat social corporativa
  • Personal format en la cultura i processos de l’empresa
  • Identificació i captació de talent
  • Creació d’un planter d’aprenents

Per als aprenents

  • Afavorir la incorporació al món laboral com a personal qualificat
  • Accedir a tecnologia, recursos i instal·lacions de l’empresa
  • Estudiar i treballar alhora
  • Empoderament de les competències professionals en un entorn laboral
  • Reconeixement de l’activitat desenvolupada a l’empresa
  • Millorar el currículum professional i ocupabilitat

Per als centres

  • Incrementar i millorar la relació amb les empreses
  • Accedir a tecnologia, recursos i instal·lacions de l’empresa
  • Intercanviar i transferir coneixement amb les empreses
  • Esdevenir centre de referència pel sector empresarial
  • Millorar el procés d'aprenentatge dels i les estudiants
  • Millorar la satisfacció de l'alumnat
  • Punts forts

    • Millora la motivació de l'alumnat
    • Permet conèixer la realitat laboral
    • L'estudiant apren fent
    • Millora la inserció laboral
    • Permet innovar metodològicament a l' aula
    • Comporta una petita compensació econòmica
  • Procès de selecció

    • El tutor Informa de la FP DUAL
    • Complir els requisits necessaris per fer l'estada a l'empresa.
    • La junta de professors defineix la llista de candidats
    • El tutor fa oferta de places als candidats
    • Encaix de entre empreses i alumnat (horària, geogràfica...).
    • Procés de selecció, si s'escau, propi a l'empresa