Avaluació i millora

Per avaluar el grau d'acompliment dels objectius de l'Estratègia Digital de Centre s'han establert una sèrie d'indicadors d'assoliment i criteris d'èxit, tal com es descriu a la següent graella.

 

OBJECTIU

INDICADOR

CRITERI d'ÈXIT

1

Planificar i desenvolupar estratègies per a la millora de la competència digital de l'alumnat.

1.1

Capacitar a l'alumnat per a la realització de tràmits digitals

- Píndola formativa sobre tràmits digitals

- % d'alumnes amb certificat digital

60% dels alumnes amb certificat digital

1.2

Impulsar l'ús d'internet de manera segura

Nombre d'activitats fetes en el PAT / cicle

100% de cicles amb alguna activitat feta

1.3

Incloure accions educatives per tal d'afavorir l'obtenció de l'acreditació de competències digitals

Nombre d'activitats fetes en el cicle.

Informació respecte de l'acreditació.

Mínim de 3 activitats planificades.

2

Utilitzar rúbriquesrubriques digitals per dur a terme l'autoavaluació i la coavaluació de l'alumne

2.1

Acordar i seleccionar l'eina tecnològica per l'elaboració de rúbriques.

S/N

Eina seleccionada acordada en les reunions de coordinació d'àrea

2.2

Elaborar rúbriques per a l'avaluació de la competència digital de l'alumnat.

S/N

Mínim una rúbrica per cicle consensuada a l'equip d'àrea.

2.3

Implementar rúbriques digitals per dur a terme l'autoavaluació i la coavaluació de l'alumne

S/N

Mínim una rúbrica per cicle formatiu i PFI, respectivament.

3

Promoure la formació del professorat per debatre l'ús de les tecnologies en el centre

3.1

Participar en la Formació Interna de Centre per al Desenvolupament de l'Estratègia Digital de Centre.

% de persones que participen i acrediten la formació respecte a total del claustre (plantilla eq.)

80%

4

Vetllar per un bon ús i manteniment dels equipaments i aparells digitals disponibles en el centre.

4.1

Adequar les aules amb endolls i taules que la infraestructura respongui a les demandes.

% aules electrificades

100%

4.2

Millorar la connectivitat d'alumnes i professors

satisfacció d'alumnat i professorat amb les connexions

Valoració 7/10

5

Sistematitzar i formalitzar la documentació dins l'apartat de Cultura Digital de l'Estratègia Digital de Centre.

5.1

Millorar la seqüència de l'acollida del professorat.

Document d'acollida a professorat nouvingut que inclou l'àmbit digital.

% professorat acollit segons planificació

100%

5.2

Millorar la seqüència de l'acollida del professorat.

Document amb el procediment d'acollida actualitzat.

% alumnat acollit segons planificació

100%

5.3

Definir criteris de centre sobre l'ús de material digital no propi en l'Institut (autories, copyright, copyleft, creative commons,...)

Document elaborat i compartit

Fet

6

Donar resposta a les necessitats de la Comunitat educativa / sanitària

6.1

Promoure formació del professorat en tecnologies digitals sanitàries

Impacte de la formació registrat en el banc de bones pràctiques

100% de les fitxes de bones pràctiques requerides

         

L'Estratègia Digital de Centre s'aprova en Consell Escolar en finalitzar el curs 2022-2023. Les seves fites i indicadors d'assoliment es revisaran de forma anual per part de la comissió digital i l'Equip Directiu i s'enregistraran a la Memòria Anual de Centre (MAC). Un cop revisats, es presentaran els ajustaments necessaris, si convé, en claustre i al Consell Escolar. L'avaluació, doncs, és un procés continu, ja que es revisaran i es faran els ajustaments necessaris en el temps.