Avaluació i millora
Per avaluar el grau d'acompliment dels objectius de l'Estratègia Digital de Centre s'han establert una sèrie d'indicadors d'assoliment i criteris d'èxit, tal com es descriu a la següent graella.
OBJECTIU |
INDICADOR |
CRITERI d'ÈXIT |
||
1 |
Planificar i desenvolupar estratègies per a la millora de la competència digital de l'alumnat. |
|||
1.1 |
Capacitar a l'alumnat per a la realització de tràmits digitals |
- Píndola formativa sobre tràmits digitals - % d'alumnes amb certificat digital |
60% dels alumnes amb certificat digital |
|
1.2 |
Impulsar l'ús d'internet de manera segura |
Nombre d'activitats fetes en el PAT / cicle |
100% de cicles amb alguna activitat feta |
|
1.3 |
Incloure accions educatives per tal d'afavorir l'obtenció de l'acreditació de competències digitals |
Nombre d'activitats fetes en el cicle. Informació respecte de l'acreditació. |
Mínim de 3 activitats planificades. |
|
2 |
Utilitzar rúbriquesrubriques digitals per dur a terme l'autoavaluació i la coavaluació de l'alumne |
|||
2.1 |
Acordar i seleccionar l'eina tecnològica per l'elaboració de rúbriques. |
S/N |
Eina seleccionada acordada en les reunions de coordinació d'àrea |
|
2.2 |
Elaborar rúbriques per a l'avaluació de la competència digital de l'alumnat. |
S/N |
Mínim una rúbrica per cicle consensuada a l'equip d'àrea. |
|
2.3 |
Implementar rúbriques digitals per dur a terme l'autoavaluació i la coavaluació de l'alumne |
S/N |
Mínim una rúbrica per cicle formatiu i PFI, respectivament. |
|
3 |
Promoure la formació del professorat per debatre l'ús de les tecnologies en el centre |
|||
3.1 |
Participar en la Formació Interna de Centre per al Desenvolupament de l'Estratègia Digital de Centre. |
% de persones que participen i acrediten la formació respecte a total del claustre (plantilla eq.) |
80% |
|
4 |
Vetllar per un bon ús i manteniment dels equipaments i aparells digitals disponibles en el centre. |
|||
4.1 |
Adequar les aules amb endolls i taules que la infraestructura respongui a les demandes. |
% aules electrificades |
100% |
|
4.2 |
Millorar la connectivitat d'alumnes i professors |
satisfacció d'alumnat i professorat amb les connexions |
Valoració 7/10 |
|
5 |
Sistematitzar i formalitzar la documentació dins l'apartat de Cultura Digital de l'Estratègia Digital de Centre. |
|||
5.1 |
Millorar la seqüència de l'acollida del professorat. |
Document d'acollida a professorat nouvingut que inclou l'àmbit digital. % professorat acollit segons planificació |
100% |
|
5.2 |
Millorar la seqüència de l'acollida del professorat. |
Document amb el procediment d'acollida actualitzat. % alumnat acollit segons planificació |
100% |
|
5.3 |
Definir criteris de centre sobre l'ús de material digital no propi en l'Institut (autories, copyright, copyleft, creative commons,...) |
Document elaborat i compartit |
Fet |
|
6 |
Donar resposta a les necessitats de la Comunitat educativa / sanitària |
|||
6.1 |
Promoure formació del professorat en tecnologies digitals sanitàries |
Impacte de la formació registrat en el banc de bones pràctiques |
100% de les fitxes de bones pràctiques requerides |
|
L'Estratègia Digital de Centre s'aprova en Consell Escolar en finalitzar el curs 2022-2023. Les seves fites i indicadors d'assoliment es revisaran de forma anual per part de la comissió digital i l'Equip Directiu i s'enregistraran a la Memòria Anual de Centre (MAC). Un cop revisats, es presentaran els ajustaments necessaris, si convé, en claustre i al Consell Escolar. L'avaluació, doncs, és un procés continu, ja que es revisaran i es faran els ajustaments necessaris en el temps.