Diagnosi
Per fer la diagnosi, la comissió digital ha utilitzat el recurs SELFIE i els Indicadors del centre, una eina de reflexió desenvolupada per la Comissió Europea amb l'objectiu d'ajudar als centres educatius a identificar els seus punts forts i febles des d'un punt de vista digital.
A partir de l'anàlisi d'aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes.
Alumnat
Punts Forts |
Punts febles |
L'alumnat disposa de la guia de l'estudiant amb tutorials explicatius dels tràmits acadèmics administratius digitals del centre. |
Una petita part de l'alumnat no té recursos propis per respondre o accedir a la informació digitalitzada |
El servei d'informàtica ofereix seguiment i suport amb cita prèvia |
|
Manca de coneixements sobre seguretat en l'ús d'Internet i l'ús de material digital no propi. |
Professorat
Punts Forts |
Punts febles |
Tot el professorat té una competència digital adient per tal d'aplicar recursos digitals a l'aula. |
L'àrea amb més marge de millora és la de facilitar la competència digital de l'alumnat i fomentar activitats d'autoavaluació i coavaluació entre ells. |
Es detecten com a punt fort en la competència digital docent les àrees següents: continguts digitals, ensenyament i aprenentatge i avaluació i feedback. |
|
La majoria del claustre domina l'entorn virtual d'aprenentatge del centre. |
Manca de coneixements sobre seguretat en l'ús d'Internet i l'ús de material digital no propi. |
Hi ha una biblioteca actualitzada de vídeos tutorials de les aplicacions i les plataformes educatives que s'utilitzen al centre. |
Centre
Punts Forts |
Punts febles |
Infraestructura, recursos informàtics i connexió elevada. |
La varietat i complexitat de les eines, aplicacions i plataformes fa que hi hagi usuaris que no se'n surtin. Hi ha diferències grans en el nivell de competència docent. |
En situacions de vulnerabilitat de l'alumnat, es faciliten els recursos i els dispositius tecnològics. |
|
Servei d'informàtica propi que dona suport a l'activitat de centre i gestiona les incidències ocorregudes. |
Dificultat per a la connectivitat elèctrica i wifi que no dona resposta al volum d'alumnat actual. |
Hi ha moltes aplicacions, eines i plataformes que afavoreixen el procés d'Ensenyament-aprenentatge de l'alumnat. | |
Bon sistema de comunicació interna amb grups electrònics específics. |
Sector sanitari
Punts Forts |
Punts febles |
Tenim accés en el centre a tecnologia digital aplicada en el sector |
Canvis tecnològics molt freqüents |
Tenim convenis de col·laboració amb centres sanitaris que permeten l'adquisició de competències digitals avançades |