L'Institut Bonanova i l'Escola d'Infermeria del Mar organitzen un taller sobre la imatge professional
El passat 23 de maig es va realitzar una nova activitat del Campus docent emmarcada en l'Aliança de Cooperació docent ESIMar-IBonanova, que té per finalitat fomentar espais d'intercanvi i d'innovació pedagògica.
Amb la participació de més de 100 estudiants TCAI de l’IBonanova i del Grau universitari d’Infermeria de l’ESIMar, i amb un alt grau de satisfacció pels aprenentatges assolits, es va implementat un Taller conjunt per tal de reflexionar sobre la Imatge professional d’infermeres i auxiliars, amb el suport de les professores d’ambdues institucions i del Banc d’Imatges Infermeres del Col·legi Oficial d’Infermers i Infermeres de Barcelona (COIB).
Després de l’acollida institucional per part de les dues directores de les institucions, el taller va començar amb una exposició per part de Mònica Fidelis, periodista del COIB, sobre l’origen i el procés d’elaboració del Banc d’Imatges Infermeres, així com el seu accés i ús lliure sota llicència Creative Common. Seguidament, Maite Castillo ens va fer reflexionar sobre la necessitat de projectar una imatge fidel a la realitat formativa i competencial dels infermers i auxiliars d’avui, lluny d’imatges estereotipades i denigrants que massa sovint encara es troben.
A continuació, amb el suport i acompanyament de les professores, és va iniciar el treball grupal on els estudiants es van agrupar a partir de l’elecció individual d’un VALOR (confiança, disponibilitat, seguretat, iniciativa, responsabilitat, proximitat, prudència, satisfacció, interés, motivació, expertesa, entusiame, col.laboració) amb el qual s’identificaven. A partir de la metodologia “Manual Thinking” (L.Huber) van treballar fins a construir un mapa mural amb les seves reflexions.
Per finalitzar, es van exposar els murals a l’auditori, i les professores Elena López i Lourdes Mestres van iniciar les conclusions, els agraïments i la cloenda, recollint la demanda dels estudiants de facilitar nous espais d’intercanvi i comunicació.